Facebook pixel
Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

Länk: Företagsköp

Beställningserkännande

Ett beställningserkännande skickas direkt efter avslutat köp till angiven e-postadress. Det är viktigt att du anger en korrekt e-postadress för att få information om eventuell delleverans, förseningar etc.

Leveransvillkor

Handlar du hos oss behöver du inte betala för frakten, men vill du ha snabbare leverans har du möjlighet att välja det för en kostnad som du ser i kassan.

Vi skickar beställningar med Postnord Varubrev. Din beställning kommer levereras i din brevlåda eller till ditt närmaste ombud om den inte går ner i brevlådan.

Vid större kampanjer med hög belastning kan vi tyvärr inte garantera att din beställning skickas samma dag men vi packar och skickar alltid i turordning. 

Vid beställning till en c/o-adress är det endast adressaten eller ett bud med bådas legitimation som kan hämta ut paketet.

Försändelser kan komma att levereras till ett annat ombud än det valda vid de tillfällen ombudet har fullt på hyllorna.

Vi kan inte leverera en beställning som är lagd med en boxadress om inget ombud valts i kassan.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens hantering, skall du kontakta dem här och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten inte kan lösas, tar du kontakt med oss här

100 dagars öppet köp!

Som kund har du rätt att utnyttja ångerrätt och returnera korrekta leveranser inom 100 dagar från det att du eller ditt bud tagit emot varan.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan returneras oskadad och i fullt säljbart skick, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar.

Doftriket skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för kostnad för returen och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Efter att vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi varans pris. Det sker alltid inom 30 dagar från det att vi tog emot den returnerade varan.


Öppet köp eller ångerrätt gäller endast privatpersoner, inte företag.

Retur

Vid retur ska du först kontakta oss på [email protected] eller här för att få information om hur och vart du ska returnera. Returfraktkostnaden vid Ångerrätt och Öppet köp bekostas av kunden. Vi hanterar inte byten och vi ber dig att returnera varan till oss och göra en ny beställning om du vill byta produkt.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan returneras oskadad och i fullt säljbart skick, i obruten originalförpackning och att alla typer av märkningar och klisterlappar finns kvar.

Returer får inte skickas som postförskott.  

Garanti och reklamation

Vi har ett års garanti på de produkter du köper genom oss. Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får du alltid en ny produkt, däremot gäller inte garantin vid skador som uppstått vid användning på fel sätt.

Vid reklamation ska du först kontakta oss innan du skickar varan till oss.

Vid en reklamation står Doftriket för returfraktkostnaden då reklamationen är godkänd och efter överenskommelse.

Outlösta beställningar

Ej avhämtade paket - vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid outlösta paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 195: - om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10 000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

- Klarna kontokort 

Vi accepterar kortbetalning med VISA och Mastercard via Klarna Checkout. Efter att du fyllt i dina leveransdetaljer och slutfört ditt köp väljer du kortbetalning som alternativ (istället för det förvalda alternativet faktura) och fyller sedan i dina kortdetaljer och genomför din betalning.

Vid kontokortsbetalning reserveras pengarna direkt vid orderläggning och dras från kontot vid leveranstillfället.

- När ska min faktura vara betald?

Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från att vi skickat din beställning. Du kan flytta fram förfallodatum på din Klarna faktura, se nedan.

- Jag vill flytta fram förfallodatum på min faktura. Hur gör jag?

- Klarna administrerar alla våra fakturor, kontakta dem på 08-120 120 10 för mer information eller för att be dem flytta fram förfallodatumet. Du kan helt kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum genom något av dessa två alternativ:

1. Logga in på Mitt Klarna här

2. Kontakta Klarna på 020-120 120 10

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order eller erbjudanden och information från Doftriket.

Skada vid leverans

Doftriket besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle varan mot förmodan vara skadad när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Om din leverans är transportskadad behöver du göra en reklamation till ditt Postnord, snarast möjligt, inom skälig tid. Som skada räknas både synliga och dolda skador, vilket innebär att du behöver avemballera (ta ur produkten ur dess förpackning) och inspektera godset noggrant. Tänk på att behålla allt emballage (produktens förpackning) vid transportskada. Detta för att transportören skall kunna besiktiga godset inklusive emballage.


 

Företagsköp

Vid köp som företag gäller inte ångerrätt. 

Betalningsalternativ

- Förbetalning

Väljer du att betala med förskottsbetalning kommer vi behandla din order inom 48h efter betalning till vårt bankgiro. Ange ditt ordernummer som referens vid betalning till vårt bankgiro 5088-3008.

Beställningen makuleras om förbetalning inte gjorts inom 10 arbetsdagar från orderdatum.

 

Drift & produktion:  Wikinggruppen